Grönt är skönt!

Min vilda gröna idé funkade! Hoppas bara att beställaren gillar det!
image20

I själva halsbandet är de gröna till vänster snäckskal med 2 mm seedbead mellan varje. Det vita är glaschips. 
Blomman är gjord så här:
* På smyckewire träddes 5 löv/droppformade transparenta pärlor. Smyckewiren drogs åt och jag fäste på baksidan med klämpärla. På lite wire träddes några seedbeads i olika färger och storlekar och fästes genom en droppformad transp.
* Varje blad gjordes med en bit metallwire som jag gjorde ögla av och fäste på baksidan av blomman. Det enda som skiljer de två bladen åt är längden på metallwiren.
* Örhängena fick bli som knoppar; en droppe och ett grönt blad.  Tillverkades på samma sätt som bladfästenai halsbandet. Det var det! Fantastiskt när en idé funkar! Jag blir så himla glad!
 

Kommentarer
Postat av: ikah

Snyggt! Och kul med beskrivning! *bokmärker* :)

2007-05-09 @ 17:05:02
URL: http://ikah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0