Runda glaspuckar

Det är lite semester över bloggen just nu, men det gör mig så glad att ni fortsätter titta in!
Här kommer en bild på några silverfoliepuckar som jag istället för att sätta hattpinne och pärlhatt på...

image36

...tog ca 15 cm 0.8 mm silver/guldfärgad koppartråd. Först virade jag lite runt en rundtång
som en liten spiral. Detta istället för pärlhatt. Trädde sen på pucken/pärlan, virade tråden ett par
varv till runt pucken/pärlan.
På den blå blev det några 2 mm seedbeads och på den grå 2 cateye stjärnor som ytterligare
dekoration. I övrigt tajtade jag till med att göra "veck" på tråden för att det skulle stanna på plats.
Öglan upptill som wiren är trädd igenom är en stängd ögla med virade varv.

Håll tillgodo! Ett lätt och snabbt pyssel som ser svårt och arbetat ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0