Limegrönt är en riktig sommarfärg!

Därför visar jag nu två halsband som jag komponerat med kedja och en "puck" i silverfolie.
image27

Dessa två bilder är samma halsband, bara låset knäpps på olika ställen så lövet och "knoppen" kommer olika högt. Dvs även hänget blir olika långt. Lövet är toppborrat och fäst med en wire som jag lindat om dubbelt. Detta istället för hattpinne, som inte fungerar på den sortens pärla.


image28

Smycket nedan har hälften kedja och hälften infärgade snäckskalskuber med 2 mm seedbeads mellan. Jag har lagt till ett par glaspärlor för den osymmetriska effekten, som jag gillar så mycket! Även detta knäpps fram så man kan justera längd på samma sätt som smycket ovan.

image29

Kommentarer
Postat av: jÄänniii

Oj! Det var riktigt fina halsband! Jag älskar grönt(och rött) och det där med hälften kedja är himla snyggt =) Fresten så kom jag på nu att den där halsdockan är lite läskig! hu!

svar från min blogg: haha, jo jag vet men det låter roligare med insekt ju :D
Visste inte att du hade en son! Vad skoj! Hur gammal då?

2007-05-08 @ 22:46:39
URL: http://zis.blogg.se
Postat av: jÄänniii

Haha. vad skoj! Börjar han skola nu till hösten då? Eller är det inte nollan när de är 6.. hmm..
Njaa, kan inte sätta fingret på varför hon är läskig men jag kommer säkerligen drömma mardrömmar :O
Fresten blir det inget skåne i helgen så då ska jag absolut komma till marknaden! om jag hittar dit dvs :P

2007-05-08 @ 22:59:59
URL: http://zis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0